الثلاثاء، 31 مايو 2016

Health Insurance culture :CCHI regulation article 95

"Article95:Parties to the insurance contract may use the model healthcare service contract approved by the Council (attached to this Regulation (Annex 4)) which regulates the relationship between the relevant parties, provided that such contract covers the following as a minimum:
1. Mutual rights and obligations and penalties for any breach.
2. Compliance of service providers with quality standards in accordance with conditions and procedures provided for in Articles 120 and 121 of this Regulation.
3. Compliance of service providers with cost-effective requirements in accordance with the provisions of Article 89 of this Regulation. Provision of treatment and prescriptions shall also comply with the same.
4. Amount of fees, settlement procedures and settlement of amounts due for prescriptions dispensed.
5. Preconditions and deadlines for notices.
6. Method of settlement of disputes arising from healthcare service contracts."

المادة (95): يمكن لأطراف العلاقة التأمينية الإستعانة بعقد الخدمات الصحية الاسترشادي الملحق بهذه اللائحة (ملحق رقم 4) المعتمد من المجلس الذي ينظم العلاقة بين الأطراف المعنية على أن يراعي التعاقد على الأقل ما يلي:       1-الحقوق والالتزامات المشتركة والجزاءات الواجبة في حالة الإخلال بها .2-التزام مقدم الخدمة بمستوى الجودة النوعية وفقاً للشروط والإجراءات الواردة في المادتين (120) و (121) من هذه اللائحة.                            3-التزام مقدم الخدمة بمراعاة متطلبات فعالية التكلفة وفقاً لأحكام المادة رقم (89) من هذه اللائحة وأن يهيئ ما يقدمه من علاج ووصفات طبية بما يتفق مع ذلك.  4-مقدار الأجور وإجراءات التسوية، وتسوية المبالغ المستحقة عن الوصفات الطبية التي تم صرفها.                                                    5-الاشتراطات المسبقة لتوجيه الإنذارات ومهلة تلك الإنذارات.                   6-طريقة تسوية المنازعات الناشئة عن عقد الخدمات الصحية.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق